Srećom, ponovno korištenje uredskog materijala (nakon što se istroši) nije toliko komplicirano kao što možda mislite. Sve što vam je potrebno je malo organizacije, upornost i timski rad. Slijedi nekoliko savjeta koji će vam pomoći u tome.
Printanje ne potrebnog
Svaki put kad krenete nešto printati, zapitajte se, da li stvarno trebate tiskanu verziju dokumenta ili ga možete sačuvati online ili na vašem računalu. U većini slučajeva odgovor će biti ne. Sa štednjom počnite tako da uložite napor u organizaciju dokumenata na svom računalu i instalacije aplikacija na vašem smartphone-u kako bi u svakom trenutku mogli pristupiti svojim dokumentima te potaknite i ostale zaposlenike da učine isto. Ako morate isprintati neke dokumente, printajte ih na recikliranom papiru (za primjer uzmite PBZ i njihov način printanja financijskih izvješća svojim korisnicima). Papir za printanje i faksiranje se također može koristiti više puta. Uz iznimku, službenih dokumenata, možete koristiti obje stranice papira prije nego ga arhivirate. Ostatak koristitie za dolazne faksove, neslužbene bilješke i telefonske poruke. Također, koristite zamjenske tonere i boje za printere koji se mogu ponovno puniti ili odlažite originalne samo na za to predviđenim mjestima.
Jednokratno zamijenite dugoročnim
Potaknite zaposlenike da umjesto plastičnog, jednokratnog pribora za jelo i čaše donesu svoje staro posuđe ili svoju najdražu šalicu koju će koristiti u kuhinji. Također, umjesto kupnje pojedinačnih paketića kave, vrhnja i šećera kupujte veće količine i pohranite u većim posudama namjenjenim upravo za ovu svrhu.
Ograničite pristup ormariću sa uredskim priborom
Možda se čini ekstremnim, ali ograničavanjem pristupa ormariću u kojem držite uredski materijal može se pokazati učinkovitim. Razmotrite mogućnost da povjerite ključ jednoj osobi, recimo voditelju ureda te da, ako je ostalim zaposlenicima potreban pribor, zatraže od voditelja koji će držati pod kontrolom korištenje uredskog pribora. Voditelj će biti u mogućnosti procijeniti koliko potrošnog materijala se troši svaki tjedan i na čemu se može uštedjeti. Druga mogućnost je da postavite natpis na ormarić o razumnom korištenju uredskog materijala te da se stvari koje se više ne koriste ne bacaju već vrate u ormarić kako bi neki drugi zaposlenik mogao koristiti pribor koji drugom nije odgovarao.
Uključite sve zaposlenike u ovu akciju
Da bi uspjeli u vašem naumu vrlo je važno da svi zaposlenici budu uključeni u akciju recikliranja. Održite sastanak i iznesite svoje ideje o smanjenju korištenja uredskog pribora. Objasnite kako je minimaliziranje bacanja u svačijem interesu i kako bi smanjenje troškova koristio na drugim poljima kao što su recimo zapošljavanje ispomoći ili čak bonusa. Pokušajte stvoriti tvrtku koja ne razmišlja samo o ekonomičnosti već i okolišu. Mnogi su zabrinuti za okoliš, ali nisu sigurni kako napraviti promjene. Pružajući im činjenice i brojke dokazat ćete im kako će se njihovi mali napori na radnom mjestu isplatiti s vremenom.