|
|
|
Raste potražnja za organskim proizvodima! |
 |
 |
|
 |
U Hrvatskoj se do sada najveći skok zabilježio 2010. godine, kada je tržište organskih proizvoda poraslo za Äak 70 posto. Danas se organski proizvodi mogu nabaviti u većini hrvatskih supermarketa, ali i dalje ima dosta neiskorištenog potencijala.
|
 |
Prvi broj EKOZONA Trend Reporta ukazuje na nekoliko kljuÄnih trendova, kao i trenutaÄno stanje razvoja tržišta organske hrane u Hrvatskoj i srednjoj i istoÄnoj Europi. Analize mahom predviÄ‘aju pozitivan razvoj i rast svjetskog organskog tržišta te istiÄu kako na globalnoj razini kontinuirano raste potražnja za organskim proizvodima – bilo da se radilo o kozmetici, odjevnim predmetima ili prehrambenim proizvodima.
Zanimljivi su trendovi i na strani promjena u ponašanju potrošaÄa, a koje je zabilježilo DataMonitorovo istraživanje u 2011. godini. Oni takoÄ‘er potvrÄ‘uju da su potrošaÄima prilikom donošenja odluka o kupnji, meÄ‘u ostalim, sve važnije kategorije zdravlja, sigurnosti, ekologije i održivosti okoliša, individualnosti te jednostavnost korištenja. Spomenute trendove prati i ukupan rast tržišta organske hrane – na svjetskoj i Europskoj razini, ali i u Hrvatskoj. UnatoÄ recesiji tržišta mahom bilježe dinamiÄan i kontinuiran rast.
Hrvatska je znatno napredovala prema pitanju proizvodnje i korištenja organskih proizvoda. Neki od najvećih skokova u vrijednosti tog tržišta zabilježili su se 2005. i 2006. te 2009. i 2010. godine, kada je zabilježen porast od Äak 70 posto. Zanimljivo je da se danas organski proizvodi mogu nabaviti u većini supermarketa te da Hrvatska danas ima više od 23 tisuće hektara pod eko proizvodnjom, što je sedam puta više u odnosu na razdoblje prije pet godina (kada je imala svega tri tisuće hektara). No ipak, valja napomenuti kako se i dalje radi o svega 2,3 posto ukupnog obradivog zemljišta zasaÄ‘enog kulturama koje se uzgajaju prema visokim ekološkim standardima. Drugim rijeÄima, postoji još mnogo neiskorištenog potencijala na tom podruÄju. U tome se valja ugledati na visoke stope rasta organskih tržišta u Poljskoj, ÄŒeškoj i Rumunjskoj, a koje predstavljaju dobar primjer organski osviještenih zemalja.
|
 |
|
 |
Poljska polja |
 |
U Poljskoj je 2011. godine bilo registrirano oko 24 tisuće organskih poljoprivrednika, odnosno 16 posto više nego godinu prije. Istodobno se površina obradive zemlje obraÄ‘ene u skladu s organskim pravilima povećala na oko 600 tisuća hektara, odnosno tri posto ukupnih obradivih površina u zemlji. Broj tvrtki koje proizvode i prodaju organske proizvode u istom je razdoblju porastao za 10 posto te ih sada ima 325.
Takav je porast, meÄ‘u ostalim, izazvan interesom potrošaÄa te sukladnom sve većom dostupnosti ovih proizvoda kroz velike trgovaÄke lance i prehrambene tvrtke. I kod nas se bilježe sliÄni pomaci te tako sve više trgovina u svoj asortiman ukljuÄuje organske proizvode. Primjerice, Konzum već neko vrijeme prodaje domaće ekološki uzgojeno voće i povrće pod tržišnom markom EKOZONA, a koja je ujedno i prva hrvatska certificirana ekološka robna marka. Iako za to ne postoje konkretne direktive, EU oÄekuje da će Hrvatska ulaskom u zajednicu postupno povećavati eko površine. Time bi vremenom postigla razinu sliÄnu većini ostalih europskih zemlja u kojima na eko proizvodnju otpada izmeÄ‘u sedam i osam posto ukupnih obradivih površina. Razloga za optimizam svakako ima, s obzirom na to da se u nadolazećim godinama oÄekuje daljnji nastavak rasta i razvoj ovog vrlo dinamiÄnog tržišta. |
 |
|
 |
EKOZONA |
 |
EKOZONA je prvi domaći certificirani brand ekoloških proizvoda, kojem je cilj da pomažući u plasmanu domaćih ekoloških proizvoda pomaže hrvatskim eko-poljoprivrednicima i tako osigura u svojem asortimanu Äim više domaćih proizvoda. Svi proizvodi u sklopu EKOZONE uzgajaju se bez pesticida i aditiva te zadovoljavaju stroge kriterije ekološkog uzgoja, u sklopu kojeg se nailazi ukupno 113 razliÄitih proizvoda u 14 razliÄitih kategorija. EKOZONA je brend koji je od 2009. dostupan graÄ‘anima putem Konzumovih polica te u sklopu svog asortimana nudi izbor najboljih domaćih i stranih ekoloških prehrambenih proizvoda.
|
 |
Naturala.hr, 03.07.2014. |
 |
|
Više iz kategorije Eko izlog |
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
Alisa Pokić
Psić s Jaruna
Mali slatkiš traži dom :) |
|
Planet Zemlja
Don traži Dom
Prekrasan mužjak star najviše godinu dana naÄ‘en u Travnom. Srednje visine mješanac Lesija i hrta sa najljepšim tamnim oÄima. Plašljiv no miran je i poslušan, i slaže se sa drugim psima i jako mazan. |
|
Planet Zemlja
Spašeni štenci traže dom
Draga Karen se našla na pravom mjestu u pravi, možda zadnji tren za preslatke psiće. Ona je napravila puno, sad smo mi na redu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Babino polje
Plogging Connect Mljet
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
| |
|