Plogging je kombinacija jogginga i skupljanja smeća. Velika, organizirana masa ljudi kreće se prirodom i/ili okolišem, bilo jogging trčanjem, treking hodanjem ili šetnjom te putem uklanjaju uočen otpad. Ova aktivnost ima prvenstveno simboličnu prirodu jer količina prikupljenog otpada sigurno neće biti u proporciji s brojem sudionika. Netko će sakupiti više, netko manje, netko ništa – neovisno o osobnoj motivaciji.
Stoga, koncept ploginga zapravo predstavlja motivacijski moment u masovnosti eventa i može poslužiti kao marketinški plus.
Projekt okuplja ljude u pozitivnom duhu – bavljenje sportom, zdravo življenje, zajedništvo, približavanje prirodi, čišćenje prirode i okoliša, stvaranje uvjeta za ugodan boravak drugima u prirodi, pomoć lokalnoj zajednici i samoupravi…
Ideja je organizirati seriju plogging evenata na više lokacija. Svaki event se trajanjem i sadržajem prilagođava lokalnoj zajednici. Prethodnom analizom utvrde se potrebe i problemi lokalne zajednice koji se mogu riješiti ovim projektom i u skladu s tim se planira program eventa.
Program može trajati nekoliko dana. Osova programa je plogging „utrka“ a oko nje su akcije tipa sanacija deponija Žerjavica, čišćenje uvale Blace, uklanjanje lišća s Lojstekove staze i sl.
Sudionici se mogu proizvoljno uključivati u akcije za što dobivaju određene benefite (tipa ručak, bodove za plasman i drugo).
Bez obzira na trajanje eventa, sudionici mogu birati kad i koliko će biti prisutni i uključeni.
Program osim ekološko-aktivističke komponete i akcija, ima i brojne dodatne aktivnosti. To su sadržaji tipa: koncerti, manja sportska natjecanja, animacije za djecu i grupe, kreativne radionice (npr, umjetnine od naplavina), izložbe (npr radova s prethodnog eventa) i sl.
Osnova koncepta je masovnost. Masovnost je mjera uspjeha iz više razloga. Sam učinak na rješavanje problema je jedan, no taj dio može biti rezultat efikasnosti manje grupe. Važnost sudjelovanja što većeg broja ljudi je u činjenici da je ista ta masa senzibilizirana na probleme zaštite prirode i okoliša te u osnaživanju poruke koju okupljena masa prenosi. Navedeno povlači za sobom potrebu promotivnog, medijskog djelovanja. Sve navedeno važno je za kreiranje marketinških interesa potencijalnih sponzora i osiguravanje sredstava za financiranje projekta.
Važna komponenta programa je demonstracija reciklaže na lokaciji. Reciklažnim strojevima prikupljeni plastični otpad bi se pretvarao u uporabne predmete poput medalja za sudionike i sl. To je segment kojeg treba prilagođavati i razvijati.
Program je zamišljen kao serija evenata na raznim lokacijama. Stoga je potrebno osmisliti poveznice kao što su: brending projekta, skulptura od otpada, izložbe umjetnina/fotografija, forma liga natjecanja - motivirati ljude da dolaze na što više evenata.
Natjecateljski duh ne treba biti u prvom planu ali ga ne treba ni zanemariti. Treba biti osmišljen na način da potiče sudjelovanje na što većem broju evenata, da doprinosi dobrom ozračju i pozitivnoj kompeticiji. Boduje se na primjer: broj obiđenih punktova, količina pokupljenog otpada, sudjelovanje u programskim akcijama i sl.
Natječu se timovi, grupe i pojedinci.
Odabrano područje se markira i planirano (prema smeću) postavljaju kontrolne točke. Sudionici dobivaju zadatke, upute, opremu… Po ruti, natjecatelji sakupljaju smeće, odmah ga sortiraju, mogu ga ostaviti na punktevima uz rutu a mogu ga donijeti do cilja.
Na cilju se smeće odvaja. Plastika se reciklira, rade se reciklirane medalje.
Nereciklirani otpad se trpa u unaprijed pripremljenu skulpturu. Skulptura ostaje kao izložak određeni period, možda do sljedećeg eventa, kada se prazni i otpad odvozi na reciklažu.
Posebno važna komponenta projekta je ozračje u kojem se event odvija. Ključni elementi su: priroda, boravak u prirodi, logorovanje, zajedništvo, pozitivna kompetativnost… To se ostvaruje kroz programske, popratne logističke i zabavne sadržaje, uređenje prostora, stiliziranim smjerokazima, uputama, natpisima i sl., odabranim glazbenim koncertima…
Glavnina ljudi se smješta u logorska/šatorska naselja, omogućava im se uporaba roštilja, wca, poljskih tuševa, kupovinu gotove hrane od mobilnih ugostiteljskih objekata… Logorsko naselje se planira na način da zadovoljava higijenske, sigurnosne i epidemiološke uvijete te da ima predviđen prostor za rekreaciju (odbojka, badminton, nogomet sl.). Dio infrastrukture su i koncertna bina, veliki uslužni šator za slučaj kiše, klupe sa stolovima i drugo.
Projektne aktivnosti traju 2 do 3 dana uz mogućnost da zainteresirani ostanu na smještaju i duže kao posebni benefit za sudjelovanje na programu. |